تازه های خبر

پیام دکتر مصطفی معینی نماینده مردم شریف کاشان و آران و بیدگل به مناسبت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی

🔴 دکتر مصطفی معینی در پیامی به مناسبت 5 مرداد ماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در تهران، از تلاش مجموعه فعالان ستادهای نماز جمعه و همچنین مسئولین و اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای زمینه سازی یکپارچگی و همدلی مؤمنان در میعادگاه هفتگی نماز جمعه، صمیمانه تقدیر کرده است.


✍️ به گزارش مرکز ارتباطات و رسانه دفتر نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، متن پیام بدین شرح است:


بسمه تعالی


🔹یکی از مناسبت های مبارک که با طلوع پیروزی انقلاب اسلامی در ایران رقم خورد و همچنان برکات وجودی آن در جامعه دینی و ولایی, ساری و جاری است «اقامه اولین نماز جمعه» در پنجم مردادماه 1358 شمسی در دانشگاه تهران و به امامت آیة الله طالقانی (ره) است.

🔸از آنجا که نماز جمعه، از شؤون حکومت و نظام اسلامی است و در صدر اسلام نیز نبی مکرم اسلام(ص)، از ظرفیت کم نظیر این آیین برای تبلیغ و تعلیم و ترویج مکتب استفاده های تاثیرگذاری داشتند، حفظ و تقویت این جایگاه عبادی و سیاسی پر اهمیت است.

🔹تبیین، تعمیم و تعمیق چنین نگرشی یک رسالت دو سویه است.

🔸هم متولیان و دست اندرکاران ستادنماز جمعه و هم مخاطبان این پایگاه عظیم عقیدتی و عبادی می توانند با رونق بیشتر کارکردهای این جایگاه ارزشمند، در ثبات اندیشه دینی و اشاعه فرهنگ نماز به عنوان محور وحدت و صلابت مسلمین و تثبیت نگرش های سیاسی اسلام نقش مهمی ایفا کنند.

🔹بی شک از اولین اقامه پرشکوه نماز جمعه در مرداد ماه سال 58 تا به امروز باید «نماز جمعه» را مستحکم ترین سنگر گفتمان نهضت امام خمینی (ره ) و راسخ ترین نهاد برای صیانت از ارزش های دینی ،اجتماعی و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

🔸حرکتی که با هدایت و رهبری مقام معظم رهبری و با تاکید بر ضرورت توجه به این جایگاه به عنوان قلب تپنده فرهنگی شهرها, همچنان یکی از زنده ترین کانون های فضیلت ،عبادت ، دیانت و سیاست محسوب می شود.

📌بدین وسیله پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه را همراه با یاد شهدای بزرگوار و عزیز محراب و نیز شهیدان نماز جمعه گرامی داشته و ازتلاش های چشمگیر و موثر ستاد های برگزاری نماز جمعه و نهاد امامت جمعه درمنطقه که بحمدالله با حضور سفیر ولایت زینت بیشتری یافته است, صمیمانه قدردانی می کنم.